Nederlands

Nederlands

Team JAJO
2022/23

The Ocean Race

The Ocean Race

Introductie

We kregen de kans om The Ocean Race vast te leggen, een van de zwaarste zeilraces ter wereld. Als contentteam van het Nederlandse VO65-team JAJO brachten we alles in beeld, van intense momenten aan boord tot de gebeurtenissen aan wal. Met onze oprichter Brend als onboard reporter en ons team dat content vastlegde tijdens de stopovers, brachten we de essentie van deze legendarische race tot leven met krachtige beelden en meeslepende verhalen voor fans over de hele wereld.

Industrie

Sports & B2B

Deliverables

Marketing

PRE-RACE STRATEGIE

De campagne van Team JAJO had een korte voorbereidingstijd. Om in korte tijd maximaal bereik op te bouwen, richtten we ons op het creëren van anticipatie bij zeilliefhebbers. Met 10 professionele zeilers in het team maakten we strategisch gebruik van hun bestaande volgers. We ontwikkelden 10 profielvideo’s en publiceerden deze als collaborated posts, waardoor we direct zichtbaar waren voor een relevante en betrokken doelgroep. De strategie was erg effectief. Binnen een week groeiden de social-media kanalen met meer dan 500%.

Metrics

Reach, Engagement, Brand-Awareness

LEG 1 Alicante - Kaap Verdië

In de eerste etappe zeilen we van Alicante in Spanje naar Kaapverdië, de eerste race in deze samenstelling van het team. Aan boord is zeillegende Bouwe Bekking als coach. Het wordt een zware tocht met veel manoeuvres, lange nachten zonder slaap en extreem harde wind. De halve crew wordt zeeziek. Brend, als OBR, legt alles vast en stuurt de beelden via satelliet naar de wal. Daar zorgt het team van Dutchman Media voor de verwerking en verspreiding van dagelijkse content en updates voor de fans. De beelden worden ook uitgezonden in The Ocean Race Show op Eurosport.

Metrics

Reach, Engagement, Brand-Awareness

LEG 6 Aarhus (DEN) naar Den Haag

Leg 6 is een korte maar intense etappe van Denemarken naar onze thuishaven in Den Haag. Tijdens de race ging van alles mis. De A4, ons grote zeil, scheurde en moest worden gerepareerd. Ondanks de tegenslagen wist het team uiteindelijk de derde plek te bemachtigen. Bij aankomst werden we groots onthaald door fans, familie en vrienden, wat deze etappe extra bijzonder maakte.

Metrics

Reach, Engagement, Brand-Awareness

LEG 7 Den Haag naar Genua(IT)

Deze etappe blijkt een van de zwaarste te worden. Met voortdurend wisselende weersystemen is het een uitdaging om te navigeren en de juiste strategie te bepalen. De dagen zijn lang, soms maken we goede snelheid en soms liggen we uren stil. Bij Gibraltar worden we plotseling aangevallen door orka’s. Brend legt als eerste ter wereld onderwaterbeelden vast van orka’s die een zeilboot aanvallen. De beelden slaan in als een bom, gaan wereldwijd viraal en verschijnen op journaals in elk land. Ondertussen wisselen we stuivertje met de concurrentie, vallen terug naar de derde plek en moeten lastige beslissingen nemen. Na twaalf intense dagen op zee komt de finish in zicht. Het einde van een megagroot avontuur.

Metrics

Reach, Engagement, Brand-Awareness

Discovery Call

Plan een gratis gesprek met een van onze adviseurs en ontdek hoe onze diensten jou verder brengen.


  • Ontvang deskundig advies over de groei van jouw bedrijf

  • Spreek met een content- en campagne-expert

  • Plan een afspraak op een moment dat jou uitkomt

Plan een Call

Discovery Call

Plan een gratis gesprek met een van onze adviseurs en ontdek hoe onze diensten jou verder brengen.


  • Ontvang deskundig advies over de groei van jouw bedrijf

  • Spreek met een content- en campagne-expert

  • Plan een afspraak op een moment dat jou uitkomt

Plan een Call

Discovery Call

Plan een gratis gesprek met een van onze adviseurs en ontdek hoe onze diensten jou verder brengen.


  • Ontvang deskundig advies over de groei van jouw bedrijf

  • Spreek met een content- en campagne-expert

  • Plan een afspraak op een moment dat jou uitkomt

Plan een Call

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang marketing tips, nieuws en meer.

Dutchman Media © 2025 All rights reserved

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang marketing tips, nieuws en meer.

Ducthman Media © 2024

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang marketing tips, nieuws en meer.

Dutchman Media © 2024